Категорії турів

 

Туристу

1. ЩО БРАТИ З СОБОЮ У ПОДОРОЖ?
2. ЯК НЕ ОБПЕКТИСЬ КУПУЮЧИ «ГОРЯЩИЙ ТУР»?
3. СЛОВНИК ТУРИСТИЧНИХ ТЕРМІНІВ
4. КЛАСИФІКАЦІЯ ТИПІВ РОЗМІЩЕННЯ
5. КЛАСИФІКАЦІЯ ТИПІВ ХАРЧУВАННЯ
6. КЛАСИФІКАЦІЯ ВИДІВ З ВІКОН НОМЕРУ
7. КЛАСИФІКАЦІЯ НОМЕРІВ
8. ГІРСЬКОЛИЖНА ТЕРМІНОЛОГІЯ
9. КЛАСИФІКАЦІЯ ГОТЕЛІВ
10. ЯК ТА НАВІЩО ДАВАТИ ЧАЙОВІ?
11. СКІЛЬКИ І ЯКІ РІДИНИ МОЖНА ВЕЗТИ В РУЧНІЙ ПОКЛАЖІ В ЛІТАКУ?

1. ЩО БРАТИ З СОБОЮ У ПОДОРОЖ?

Наші рекомендації:
1. Паспорт та інші необхідні для поїздки документи (ваучер, квитки, страховка та ін.)
2. Фотоапарат. Всі необхідні для фотозйомки девайси (зарядний пристрій, флешки, батареї тощо).
3. Аптечка. Рекомендуємо:
— Засіб для загоєння ран. Добре мазати неглибокі подряпини, синці, укуси комах
— Засіб, який добре знімає набряк і свербіж при кропивниці, укусах комах
— Перекис водню — антисептик для обробки ран
— Ватні палички
— Ватні подушечки
— Пляшечку з чистою водою (щоб промити рану або очі)
— Стерильні серветки в індивідуальній упаковці
— Пластир
— Йод (краще олівець)
— Стерильний бинт
— Засіб від закачування в транспорті
— Засоби від нежитю, болю в горлі і головного болю, жарознижуюче
— Засоби від розладу шлунку
4. Якщо Ви збираєтеся в екскурсійну поїздку (особливо по залізниці або автобусом), то непогано було б, окрім одягу та особистих речей, взяти з собою:
— Одну теплу річ, кофтину(залишайте в салоні автобусу)
— Зручне взуття для пішохідних екскурсій
— Парасольку або дощовий плащ, так як погода може бути дуже мінливою
— Невелика подушка і плед зроблять Вашу подорож більш комфортабельною, особливо, якщо це автобусний тур з тривалими переїздами
— Продукти харчування тривалого зберігання (в автобусі холодильника немає), найкраще брати сухі супи, овочі і фрукти, хліб в нарізці, сир та м'ясні продукти у вакуумній упаковці, чай і каву, розфасовані в пакетах, цукор-рафінад
— Посуд для окропу (краще, щоб це була пластмасова кружка з ручкою)
— Частину грошей бажано брати дрібними купюрами
5. В автобусний тур за кордон НЕ слід брати:
— Понад один блок сигарет (потрібно уточнювати стосовно кожної країни окремо)
— Більше одного літра міцних спиртних напоїв і двох літрів вина
— Твори мистецтва, ікони, коштовності на суму понад 2000 євро
6. Поради:
— Використовуйте можливість обміну валюти по дорозі, так як по прибуттю в місто обмінні пункти можуть бути ще, або вже закриті
— Розкладіть речі в різні сумки так, щоб у салоні автобуса залишилися предмети, які можуть знадобитися Вам під час переїзду та перебування на екскурсіях (необхідні документи, теплі речі, їжа, ліки, парасолька, фото-і відеоапаратура і ін.)
— Речі, які не знадобляться під час переїзду, краще розмістити в багажному відділенні автобуса
— Зробіть ксерокопії паспортів та інших важливих документів (на випадок їх втрати) і покладіть їх у різні місця вашого багажу
7. Як спланувати свої витрати в автобусному або залізничному турі?
Ви заплатили туристичному агентству за екскурсійний тур, але це тільки частина Ваших витрат, пов'язаних з подорожжю.
Які ще витрати Вас очікують?
Перш за все, це оплата їжі, транспорту, розваг. Крім того, значні суми можуть піти на сувеніри та покупки. Тому краще заздалегідь спланувати свій бюджет. На повноцінний обід у більшості європейських країн слід зарезервувати близько 12 євро на людину, вечеря (без спиртних напоїв) може обійтися трохи дорожче - 15-20 євро. Пачка сигарет класу "Marlboro" обійдеться Вам в 3-5 євро, кружка пива в 2-4 євро, ціна пляшки горілки - 10-20 євро. У країнах Східної Європи ціни, як правило, в два рази нижче. Міський транспорт в Європі також вельми недешевий. Вартість проїзду коливається в діапазоні від 0,5 до 5 євро залежно від країни та міста. Майте на увазі, що автобус, на якому Ви подорожуєте, доставляє Вас тільки до готелів, і на ньому Ви здійснюєте оглядові екскурсії. Решта переміщення по місту Ви здійснюєте самостійно, тому для проїзду на громадському транспорті необхідно мати близько 40 євро. Вартість розваг залежить від Ваших уподобань. Вартість відвідування музеїв дуже різна: від 2 до 20 євро. Квитки на концерти та вистави від 25 євро і більше. У будь-якому випадку, завжди краще мати запас грошових коштів, ніж залишитися без грошей в чужій країні.
8. Збираючись на відпочинок до моря, також важливо правильно зібрати свій багаж.
Вам не знадобиться багато одягу, оскільки ви будете проводити більшість часу на пляжі або біля басейну. Найкраще взяти:
— Кілька легких шортів, спідниць, футболок і топів
— Одні штани (джинси) і кофтинка або сорочка з довгим рукавом згодяться для більш прохолодних вечорів
— Одне вбрання для походу на дискотеку, виходу в місто або вечері в ресторані
— Декілька купальних костюмів (можна доповнити їх парео) або плавок
— Що стосується взуття, воно повинно бути зручним і практичним, досить однієї пари літніх туфель або мокасин чи полегшених кросівок, шльопанців (хоча багато хто воліє купувати їх на місці) та взуття "на вихід"
— Вам також знадобиться фен (хоча він і є в багатьох готелях, але він підходить лише для сушки, а не для укладання волосся)
— Дорожня праска (хоча її можна буде попросити в готелі на рецепшені, але раптом ...)
— Спеціальні косметичні засоби (краще брати їх з собою, так як на курортах вони коштуватимуть значно дорожче)
Вам знадобляться:
— Засіб для засмаги
— Засіб проти сонячних опіків
— Зволожувальний крем
— Засіб від комарів
— Вологі серветки
Для жінок:
— Мінімум косметики
— Серветки для зняття макіяжу
— Мінімальний склад манікюрного набору
9. Як одягнутися, якщо Ви взимку вирушаєте на відпочинок в жаркі країни ?
Ви приїжджаєте в аеропорт, на вулиці, скажімо, -15­°С, а через 3-4 години ви опинитеся в абсолютно іншому кліматі. Природно, одягатися потрібно по погоді, щоб не переохолодитися, але і не заробити тепловий удар. Для такого випадку є наступні поради:
— Одягніть легку футболку або сорочку, а на неї кофтинку на ґудзиках або блискавці, яку можна буде зняти в літаку і скласти по прильоту в багаж. Можна взяти в ручну поклажу шорти і переодягнутися в літаку (там же можна зняти і панчохи – для дам).
— Збираючись у подорож, уникайте об'ємних верхніх речей. Віддайте перевагу легкій куртці, пуховику. Якщо ж Вас проводжають і зустрічають на машині, то попросіть забрати верхній одяг і привезти його в день прильоту. Теоретично, існує можливість здати верхні речі в камеру зберігання в аеропорту, але це досить дорого і, до того ж, ви можете прилетіти в інший аеропорт.
Сподіваємося, що наші поради допоможуть Вам подорожувати з легкістю.
10. Якщо з Вами їде маленька дитина, візьміть у подорож:
— Підгузки
— Пляшечка питної води (в політ і на час дороги до місця призначення)
— Одяг. Рекомендуємо брати якомога більше одягу з собою, щоб не займатися щодня пранням на відпочинку. Ідеально, взяти на кожен день трусиків, майок та шортів. Не забудьте взяти щось тепле, на випадок прохолодних вечорів та холодної Батьківщини, коли повернетеся назад
— Сандалі (не менше, ніж 2 пари, для того, щоб завжди була суха пара в запасі)
— Вологі серветки. Їх потрібно взяти достатньо на весь час відпочинку. Не факт що Ви зможете знайти щось подібне там, де Ви будете відпочивати
— Дитячий сонцезахисний крем
— Дитяча косметика (мило, гель для ванни, шампунь) — це те, що абсолютно точно потрібно взяти з дому. Ви ж не хочете отримати шкірну реакцію на нову косметику у дитини і цим зіпсувати відпочинок. Полегшити багаж допоможуть міні-упаковки дитячого шампуню, гелю і піни для ванни.
— Пляшечки, якщо Ваша дитина воліє ще пити з них.
— Дитячий візочок. Легкий візочок — незамінний помічник у поїздці. У ньому можна перевозити дитину по аеропорту, ходити гуляти на далекі відстані на відпочинку.
— Іграшки / книжки. Декілька, краще нових, взяти з собою в дорогу, щоб дитині, якщо вона не спить, було чим зайнятися в літаку / поїзді. На самому відпочинку багато іграшок і книжок не потрібно, там буде чим розважити дитину.
— Нарукавники або плавальне коло — все це цілком можна купити і на місці, але коштувати це буде, швидше за все, дорожче, ніж вдома.
— Пелюшки (підстелити куди-небудь, наприклад, на крісло в літаку)
— Розкладний горщик — дуже зручна річ для діточок, які вже ходять без підгузків. У складеному вигляді він займає дуже мало місця, але при цьому повністю знімає головний біль батькам на тему, куди зводити дитину в туалет

2. ЯК НЕ ОБПЕКТИСЬ КУПУЮЧИ «ГОРЯЩИЙ ТУР»

Поняття «Горяща путівка» залишилося з часів Радянського Союзу, коли профспілки розподіляли путівки на відпочинок. В деяких випадках розподілені путівки (наприклад, при хворобі людини) знову поверталися профспілці. В цьому випадку говорили, що путівка «горить».
В наш час «Горящі тури» — це система спеціальних пропозицій від туроператорів. Підходить вона для людей, що працюють на себе або мають можливість в будь-який момент взяти відпустку, для людей легких на підйом, готових зібратися в подорож сьогодні ж і не готових переплачувати гроші за відпочинок.
«Горящий тур» - це зазвичай стандартний тур до якого входить бронювання готелю, авіаквитки та страхування, але продається він за більш вигідною ціною, ніж зазвичай.
Чому виникає така пропозиція?
Справа в тому, що великі туроператори викуповують місця на рейси та в готелях на весь сезон з травня по жовтень. Така умова господарів готелю, так як їм необхідно заповнювати місця і в травні, коли люди тільки «розгойдуються», і в жовтні, коли основна маса народу вже відпочила. Тоді, якщо їм не вдається заповнити останні вільні місця, які залишилися в тому чи іншому готелі або рейсі, в такому випадку знижується вартість туру (за рахунок домовленостей оператора з готелем або за рахунок своєї ж компанії), таким чином, мінімізуючи свої збитки.
Основною перевагою подорожі по «горящій путівці», безсумнівно, є її ціна. Вона може бути на 15-30% нижче вартості стандартної путівки. На сьогоднішній день, вже сформувалася певна категорія людей, які відпочивають лише в акційних турах.

Розглянемо всі «за» і «проти» таких пропозицій.
Безумовною перевагою подібного туру є безперечно, його ціна! І чим ближче буде дата виїзду, тим нижчою буде ціна. Ще одним плюсом є те, що Ви отримуєте майже такий самий спектр послуг, що й при покупці звичайного туру. На цьому, мабуть, переваги скінчились.
Що стосується мінусів таких поїздок то до них відноситься:
- «горящі» путівки з'являються найчастіше на початку або кінці туристичного сезону, тоді, як правило, під час травневих чи новорічних свят, в літні місяці або під час шкільних канікул, спеціальні пропозиції майже не з'являються. А якщо і трапляється «горіння», то «горіти» може не весь тур, а лише номер в готелі або квитки. Скидка в такий період не перевищує 10 %.
- Ще однією можливістю купити дешевий тур є викупити раніше заброньований іншим туристом, який був змушений, терміново, з особистих чи інших причин, залишитися в країні проживання. Мінусом такої покупки є те, що купувати доведеться продукт сформований за смаками та вподобаннями іншої людини.
- Придбати «горящі путівки» так само, як звичайні, за кілька місяців, неможливо. Путівки в безвізові країни (Туреччина, Єгипет, Туніс, Чорногорія) стають дешевшими приблизно за 5 днів до відправлення рейсу. У країну з візовим режимом - зазвичай за 10 днів (питання вирішено, якщо у Вас вже відкрито візу, в іншому випадку Вам доведеться відкривати термінову візу, яка коштуватиме вдвічі дорожче, ніж звичайна). Зрозуміло, що в такому випадку, Вам не вдасться спланувати свою відпустку заздалегідь, і все доведеться вирішувати в лічені дні.
- «Горяща путівка» «згоряє» буквально за декілька митей з часу появи, тому купувати її теж потрібно буде миттєво, а отже, зовсім не залишається часу на роздуми та детальне «знайомство» з готелем.
- Хороші готелі ніколи не «горять», а їхні номери бронюються задовго до заїзду.
- Не дуже прозора політика ціноутворення на чартерні рейси. Ціни на авіаквитки можуть різко підскочити безпосередньо перед вильотом, і тому великий ризик взагалі нікуди не полетіти.
- Ви не отримаєте страховку від невиїзду, оскільки подібна послуга оформляється не менше ніж за 7 днів до вильоту.
- Якщо Ви вирішите відмовитися від туру, то, гроші Вам не повернуть. Штраф при анулюванні становить 100%.

Отже, ми з Вами бачимо наступну картину: мінусів більше, ніж плюсів. Але ... якщо ви не боїтеся трохи ризикнути, ви легкі на підйом і готові знехтувати деякими незручностями, то мінуси стають малесенькими, а плюси, натомість, додають у вазі! І, найголовніше, перш ніж купити тур (незалежно «горить» він чи ні), визначитеся з цілями подорожі, і тоді шанси, зіпсувати враження від відпочинку зведуться нанівець.
«Горящі тури» - це відмінне рішення для тих, хто любить подорожувати і економити свої гроші. Якщо Ви дійсно готові зірватися в будь-який день, якщо ви готові до нових вражень, то «горящі тури» стануть справжнім відкриттям для вас. Не плануйте відпочинок самі. Довіряйте це іншим. Нехай за вас це зробить Турагенція «МАК-Тревел». Ми знаємо, як потрібно відпочивати і піклуємось про Ваш комфорт.

3. СЛОВНИК ТУРИСТИЧНИХ ТЕРМІНІВ

A la carte restaurant – ресторан, де можна обрати і замовити будь-яку страву з меню, напої більш високого класу. Зазвичай тематичні (рибний, барбекю, китайський, італійський, мексиканський тощо). В даному ресторані гостей обслуговують офіціанти.
Bedroom – спальня.
Business center (бізнес-центр) – зазвичай приміщення з факсом, комп'ютером, місцем для переговорів.
Check in – процедура реєстрації при заселенні в готель.
Check out – процедура виписки з готелю при від'їзді.
Double bed – подвійне ліжко (ширина приблизно 140 см), зазвичай таких ліжок у номері два.
First floor – другий поверх.
Ground floor – перший поверх.
HV - Holiday Village (холідей віллідж) – готель, який являє собою комплекс бунгало.
King size bed – королівське ліжко (ширина -180 см).
Queen size bed – двоспальне ліжко (ширина 160 см).
Parasailing (парасейлінг) – катання на парашуті, який прив'язаний тросом до моторного човна.
Reception – стійка реєстрації.
Residence (резиденція) – зазвичай мається на увазі, вілла, яка стоїть окремо.
Room servicе – обслуговування в номері (їжа і напої з ресторану по меню на замовлення).
Sitting area – зона для відпочинку - частина номера, де розташовуються крісла, журнальний столик, іноді також диван.
SPA – центр краси та здоров'я, оздоровчий центр.
Snorkeling (снорклинг) – плавання з маскою і трубкою в ластах.
Міні-бар – маленький холодильник в номері з алкогольними та безалкогольними напоями, зазвичай за додаткову плату.
Міні-клуб – дитячий клуб: вихователі займаються Вашою дитиною декілька годин в день (як правило приймаються діти не молодше 4-5 років).
Таласотерапія – оздоровчі процедури з використанням властивостей морської води, грязей і водоростей.
Трансфер – доставка до / від готелю на автобусі (груповий трансфер) або на автомобілі (індивідуальний трансфер).
Фітнес-центр – тренажерний зал.
Шведський стіл – вид самообслуговування в ресторанах, кафе, вирізняється тим, що відвідувачі за єдину усереднену плату одержують будь-яку кількість страв за своїм вибором із числа запропонованих, раніше виставлених в залі. Багатство і різноманітність шведського столу - залежно від категорії готелю, а також на розсуд адміністрації готелю

4. КЛАСИФІКАЦІЯ ТИПІВ РОЗМІЩЕННЯ

DBL – двомісне розміщення в кімната з одним великим двоспальним ліжком.
TWIN – двомісне розміщення з двома роздільними ліжками
SGL – одномісне розміщення.
EXB – додаткове ліжко.
TRPL – тримісне розміщення.
QDPL (4 PAX) – чотиримісне розміщення.
BO – розміщення без харчування
DBL+extra bed – тримісне розміщення (третє місце в номері, як правило додаткове).
DBL+Chd (Double + Child) – розміщення двох дорослих та однієї дитини (місце для дитини - додаткове).

5. КЛАСИФІКАЦІЯ ТИПІВ ХАРЧУВАННЯ

RO Rooms Only - тільки кімнати
Готель надає тільки проживання. Харчування оплачується окремо.
BB Bed and breakfast - тільки сніданки
Сніданок - шведський стіл.
HB Half Board - напівпансіон
Сніданок і вечеря - шведський стіл, безкоштовні чай, кава, вода на сніданок.
HB+ Half Board – напівпансіон плюс
Розширений напівпансіон, сніданок і вечеря - шведський стіл, алкогольні та безалкогольні напої місцевого виробництва.
FB Full Board - повний пансіон
Сніданок, обід і вечеря - шведський стіл.
FB+ Розширений повний пансіон
Сніданок, обід і вечеря - шведський стіл. Під час сніданку, обіду і вечері алкогольні і безалкогольні напої місцевого виробництва безкоштовно. У деяких готелях на сніданок подаються тільки безалкогольні напої, чай, кава і питна вода.
AI All Inclusive - Все включено
Найчастіше представлений в готелях Туреччини та Єгипту, але зустрічається і на інших курортах, в Європі даний тип харчування зустрічається досить рідко. До нього входить сніданок, обід і вечеря - шведський стіл, зі стандартним набором страв, протягом дня безкоштовні чай-кава, мінеральна вода, кола та місцеві напої. Можна замовити й імпортний алкоголь, але вже за додаткову плату.
UAI Ultra All Inclusive - Ультра Все включено
Розширений AI: сніданок, обід і вечеря - шведський стіл, протягом дня алкогольні та безалкогольні напої місцевого виробництва, а також певний вибір напоїв імпортного виробництва безкоштовно, за більш дорогі сорти все одно доведеться доплачувати. Харчування за цим типом надається практично цілодобово.
Існують наступні різновиди UAI:
- AIF Fine All Inclusive - Чудовий Все включено
- AIP Fine All Prestige - Престижне Все включено
- DAI De Luxe All Incusive - Делюкс Все включено
- EAI Extented All Inclusive - Розширений Все Включено
- HCI High Class Аll Inclusive - Все включено високого класу
- MAI Maximum All Inclusive - Максимально Все включено
- NWAI New Wave All Inclusive - Все включено нового типу
- RCAI Royal Class All Inclusive - Королівське Все включено
- SAL Super All Inclusive - Супер Все включено
Як правило, унікальністю кожного типу є різноманітність, тобто вибір страв. Родзинкою в більшості випадків є те, що повари страви готують безпосередньо при відвідувачах.
Деякі готелі, також пропонують послуги а la carte ресторану, кількість безкоштовних відвідувань цих закладів необхідно уточнювати в адміністрації готелю.
Але система UAI (та її різновиди) – це не лише гастрономічна частина але й цілий ряд додаткових бонусів, які з харчуванням не пов'язані. Це можуть бути окремі процедури в SPA-центрах, а також живі квіти в номер, додаткові розваги на пляжі тощо. Традицією вважається презентувати корзину з фруктами, шампанське і торт для молодят, а для іменинників – корзину з фруктами або квіти та вино.
Кожний готель пропонує своїм клієнтам унікальний набір включених послуг, саме з цієї причині і виникає таке велике розмаїття системи Ultra All Inclusive.

Конкретний набір послуг та страв, який входить в кожний варіант харчування може змінюватись в залежності від конкретної країни та конкретного готелю. Тому при бронюванні туру обов'язково уточнюйте у нашого менеджера, що входить в обраний варіант харчування. Наприклад в деяких європейських країнах традиційно, сніданок організований не у вигляді "шведського столу", а пропонується на вибір туриста деякий набір страв і напоїв. У деяких готелях при вибраному харчуванні "напівпансіон" можливі безкоштовні напої під час сніданку та вечері.

6. КЛАСИФІКАЦІЯ ВИДІВ З ВІКОН НОМЕРУ

BV (Beach View) – вид на пляж.
CV (City View) – вид на місто. Обов'язково уточнюйте наявність склопакетів, завантаженість вулиці і наявність низки великих дискотек - в таких номерах може бути складно заснути.
DV (Dune View) – вид на дюни (пустелю). Часто означає просто вид не на море.
GV (Garden view) – вид на сад готелю. Зазвичай мається на увазі вид просто на територію готелю.
IV (Inside View) – номери з видом на внутрішню територію готелю.
LV (Land View) –номери з видом на навколишній ландшафт. Часто означає просто вид не на море.
MV (Mountain View) –номери з видом на гори.
OV (Ocean front) – прямий вид на океан з номера.
PV (Pool View) – вид на басейн
PKV (Park View) – вид на парк. Часто мається на увазі вид просто на територію готелю.
ROH (Run of house) – розміщення у вільний номер без вибору конкретного виду з вікна.
RV (River view) – вид на річку
SSV (Sea Side) – бічний вид на море.
SV (Sea view) – вид на море.
VV (Valley view) – вид на долину.

7. КЛАСИФІКАЦІЯ НОМЕРІВ

Standart room – стандартна категорія номерів у готелі.
Superior-deluxe – номер підвищеної комфортності: зазвичай більшої площі ніж стандартний номер, дорого обставлений, є зона для відпочинку.
Corner room – кутова кімната, частіше більшої площі ніж стандартний номер, та має додаткові вікна та/чи балкон.
Balcony room – номер з балконом.
Jakuzzi Room – номер з джакузі, яке розташоване в номері чи на балконі.
Family room – сімейний номер; зазвичай площа більша, ніж у стандартного. Обов'язкова наявність дивана. Часто є додаткове дитяче ліжко. Підходить для розміщення сім'ї з дітьми. Зазвичай в сімейних номерах можливе розміщення до 4-х чоловік
Family studio – номер із двома суміжними кімнатами.
Suite – люкс -номер підвищеної комфортності: як правило, двокімнатний (вітальня та спальня), або кімната візуально (за допомогою фіранок або ширми) розділена на дві половинки. Обов'язкова наявність дивана і журнального столика. Підходить для розміщення сім'ї з дітьми. Зазвичай в номерах «сьют» можливе розміщення до 4-х чоловік.
Honeymoon room – номер для молодят з великим двоспальним ліжком. Часто в таких номерах є великі дзеркала на стелі над ліжком. У багатьох готелях при розміщенні в таких номерах туристам безкоштовно пропонується корзина фруктів і шампанське в номер ввечері в день заїзду.
Honeymoon suite – люкс для молодят.
Junior suite – люкс -номер підвищеної комфортності: зазвичай одна велика комфортабельна кімната.
Senior suite, Executive suite – люкс (номер підвищеної комфортності), складається з двох і більше кімнат.
Suite Mini – номер поліпшеної категорії, площа більше, ніж у стандартного, але менше ніж у «сьюта». Найчастіше однокімнатний номер. Можлива наявність дивана. Підходить для розміщення трьох дорослих або сім'ї з дитиною.
Connected room – з'єднані номери, які мають спільні двері. За потребою, працівники готелю можуть їх відкрити і перетворити два стандартних номери в один великий двокімнатний. Зручно при розміщенні великою родиною з дітьми.
Duplex – двоповерховий номер, складається з двох і більше кімнат, розташованих на двох поверхах. У номері є сходи з першого поверху на другий. Можлива наявність кількох санвузлів. Меблі і техніка зазвичай більш високого класу, ніж у звичайних номерах.
Business – номер для бізнесменів. Зазвичай в номері є або окремий кабінет, або робочий стіл у основній кімнаті. Обов'язкова наявність оргтехніки (факс, комп'ютер, канцелярське приладдя) і доступу в Інтернет (часто за додаткову плату). У деяких готелях можлива наявність декількох телефонних ліній, а також готель може надати секретаря.
King Suite – королівський сьют, номер складається із декількох спалень, вітальні і часто декількох санвузлів. Іноді є невелика кухня. Меблі і техніка найвищої якості.
President – найрозкішніший номер в готелі. Є тільки в найшикарніших готелях. В готелі їх буває 1-2 номера. Номер складається з декількох спалень, вітальні, кабінету і декількох санвузлів. Іноді є невелика кухня. Меблі і техніка найвищої якості. Зазвичай постояльцям цих номерів готель надає послуги персонального дворецького і секретаря.
Бунгало – окрема будівля, що використовується для розміщення туристів, часто пропонується в тропічних і південних країнах.
Villa - бунгало підвищеної комфортності.
Studio – студія, однокімнатний номер, трохи більше стандартного за площею. У номері є кухонний куточок з деяким набором кухонного обладнання та посуду.
Apartment – міні-квартира в готелі. Обов'язкова наявність кухні або кухонного куточка з деяким набором кухонного обладнання (зазвичай це раковина, холодильник, обробний стіл, кавоварка, електрочайник, мікрохвильова піч, тостер, набір посуду, іноді є невелика електроплита, часто є барна стійка). Апартаменти можуть бути як однокімнатними з кухонним куточком, так і багатокімнатними, розрахованими на розміщення великих молодіжних компаній або сімей з дітьми (у тому числі грудними, в апартаментах зазвичай є все для приготування дитячого харчування та розігрівання пляшечки з молоком). При розміщення в апартаментах зазвичай можна вибрати розміщення без харчування в ресторанах і кафе готелю. Апартаменти розраховані на найбільш економних туристів (які воліють купувати продукти в магазині і готувати самі) або на найбільш забезпечених і розпещених (які не хочуть підлаштовувати свій графік до розкладу харчування в готелі і тому на сніданок собі самі варять каву, а на обід і вечерю ходять в міські ресторани). В апартаментах найдешевших готелів (1 * -3 *) часто немає кондиціонера, а тільки вентилятор або кондиціонер може включатися за додаткову плату.

8. ГІРСЬКОЛИЖНА ТЕРМІНОЛОГІЯ

Adac – довідник по альпійських гірськолижних курортах, щорічно виходить у Німеччині; одне з найбільш повних і докладних видань
Apres-ski – («після лиж» в перекладі з французької) - відпочинок і розваги на гірськолижних курортах
Вoardercross (бордеркросс) - змагання на швидкість з одночасним стартом чотирьох спортсменів по підготовленій трасі, нашпигованый канавами, горбами і трамплінами
Chair lift – крісельний підйомник
Chair lift telecabina - канатна дорога
Cross country skiing - заняття біговими лижами
Cross country slope - траса для бігових лиж
Gear hire - прокат спорядження
Grab - трюки, при яких спортсмен-сноубордист в польоті підхоплює дошку рукою
Grag lift telesquis - бугельний підйомник
Green (red, blue, black) slope - «зелена» («червона», «синя», «чорна») траса
Off piste - катання поза трасами
Ollie - один із основних трюків у сноуборді (запозичений зі скейтборду), при якому сноубордери вилітають з трамплінів і в халф-пайпі.
Poles - лижні палиці
Ski storage – склад, де зберігаються лижі
Snow scoot - сніжний самокат, у якого є дві лижі і кермо, а сидіння немає, так що всю дорогу доведеться проїхати стоячи
Бобслей - швидкісний спуск із гір на спеціальних крижаних трасах на керованих суцільнометалевих санях
Гірськолижний дитячий садок - спеціальні дитячі садки, в яких малюків до 6 років навчають катанню на гірських лижах
Даунхіл (dounhill) - швидкісний спуск
Джибінг - спуск по різноманітних перилах та інших штучних спорудженнях.
Кант - сталева смуга, розташована вздовж ковзної поверхні лиж, що дозволяє лижі не прослизати на поворотах; виготовляється з нержавіючої, добре загартованої сталі
Карвінг (carving) - «різані» повороти по трасі і поза трасою
Карвінги (карви) - укорочені лижі з звуженою «талією» і широкими кінцями
Квотер-пайп (quarter-pipe) - чверть «труби» (або половина халф-пайпа)
Паралельний слалом - змагання, в ході якого два бордера намагаються випередити один одного на двох ідеально паралельних трасах
Паудер (powder) - катання по м'якому глибокому снігу з поворотами малого та середнього радіуса
Ратрак - спеціальний широкогусеничний трактор із навісним обладнанням та балансирами для роботи на сніжних схилах: він втрамбовує, вирівнює, зрізує сніговий покрив, формує горби та інші елементи снігового рельєфу траси
Рейли - в сноуборд-парку - металева труба, яка використовується для катання, в звичайних умовах - прості перила
Рейс (race) - спортивне катання по жорсткому (утрамбованому) снігу на високій швидкості, змагання зі слалому та слалому-гіганту
Скі-бас (ski-bus) - лижний автобус
Скі-пас (ski-pass) - дозвіл або пропуск на користування підйомниками в певному місці для спуску на гірських лижах чи сноуборді
Скользячка - ковзна поверхня лиж, тобто саме та, на якій лижа безпосередньо ковзає
Слалом - швидкісний спуск з гори з огинанням «воріт» або прапорців на жердинах, характеризується короткими радіусами поворотів
Снігові гармати - обладнання для виробництва штучного снігу; складається зі стаціонарних або пересувних «гармат» - розпилювачів води, яка подається під тиском по водопроводах або з цистерни
Снігові ясла - обгороджена ділянка на пологому схилі, призначена для катання і навчання дітей
Сноуборд (snowboard) - спуск по снігу з гірських схилів на спеціально обладнаній дошці; іноді на виділених для сноуборда схилах будуються окремі елементи, такі, як халф-пайпи, слайд-балкони, про-джамп і т.д.
Тандем-бордінг - парне катання на дошці за принципом велосипеда-тандему
Телемарк - норвезький стиль катання на гірських лижах: незакріплена п'ята і м'який носок черевика дозволяють ковзати вниз по схилу і вільно йти по рівній поверхні, підніматися в гору і стрибати з трамплінів
Тюбінг - спуск із гори на надувних матрацах, автомобільних камерах і т.д.
Фан-парк (fun park) - схил або його частина, віддана в повне розпорядження сноубордистів
Фрірайдінг (free riding) - катання по будь-яких типах схилів, різному типу снігу, з різними радіусами поворотів Фристайл (freestyle) - стиль катання, який поєднує стрибки з трамплінів, різні обертання на плоских схилах, катання в халф-пайпі
Халф-пайп (half-pipe) - «половина труби» в перекладі з англійської: сніжна споруда для сноубордистів, що нагадує формою жолоб із піднятими краями
Хелі-скі (helicopter skiing) - позатрасове катання з важкодоступних схилів або вершин гір, куди лижників доставляє вертоліт.

9. КЛАСИФІКАЦІЯ ГОТЕЛІВ

2 *
Мінімальна площа номеру – 10 м2.
Зміна постільної білизни 2 рази в тиждень.
2 * +
Покращений варіант 2 * готелю.
Мінімальна площа номеру – 10 м2.
Зміна постільної білизни 2 рази в тиждень.
3 *
Мінімальна площа номеру – 13 м2.
Зміна постільної білизни 2 рази на тиждень.
У номері обов'язкова наявність крісла, туалетного столика, радіо або телевізора.
Обов'язкова наявність бару і ресторану на території готелю.
3 * +
Покращений варіант 3 * готелю.
Мінімальна площа номеру - 13м2.
Зміна постільної білизни 2 рази на тиждень.
У номері обов'язково: крісло, туалетний столик, радіо або телевізор.
Обов'язкова наявність бару і ресторану на території готелю.
4 *
Мінімальна площа номера – 14 м2.
Зміна постільної білизни щодня.
У номері обов'язково: крісло, туалетний столик, телевізор, кондиціонер, міні-бар, телефон.
В готелі обов'язково наявність декількох ліфтів.
В готелі повинна бути сауна або лазня.
В готелі повинен бути плавальний басейн.
Обов'язкова наявність бару і ресторану на території готелю.
4 * +
Покращений варіант 4 * готелю.
Мінімальна площа номера – 14 м2.
Зміна постільної білизни щодня.
У номері обов'язково крісло, туалетний столик, телевізор, кондиціонер, міні-бар, телефон.
В готелі обов'язково наявність декількох ліфтів.
В готелі повинна бути сауна або лазня.
В готелі повинен бути плавальний басейн.
Обов'язкова наявність бару і ресторану на території готелю.
5 *
Мінімальна площа номера – 18 м2.
Зміна постільної білизни щодня.
У номері обов'язково: крісло, туалетний столик, телевізор, кондиціонер, міні-бар, телефон.
В готелі обов'язково наявність декількох ліфтів.
В готелі повинен бути плавальний басейн і окремо дитячий басейн.
В готелі повинна бути сауна або лазня.
В готелі повинен бути конференц-зал.
Обов'язкова наявність бару і кількох ресторанів на території готелю. Хоча б в одному ресторані повинна бути жива музика
HV-1
Готель клубного типу. Складається з 1-2-х поверхових будівель, розміщених на території готелю. По класу сервісу знаходяться приблизно між 4 * і 5 *, ближче до 5 *.
Відрізняються великою територією і можливістю поєднувати активний і спокійних відпочинок.
HV-2
Готель клубного типу. Складається з 1-2-х поверхових будівель, розміщених на території готелю. По класу сервісу знаходяться приблизно між 4 * і 5 *, ближче до 4 *.
Відрізняються великою територією і можливістю поєднувати активний і спокійних відпочинок.
сан
Санаторій - є можливість лікування та оздоровлення.

Дані наведено згідно з готельним стандартом Всесвітньої туристичної організації, прийнятим на Мадридській сесії в 1989 р. Ці вимоги носять рекомендаційний характер і в кожній країні приймаються свої стандарти.

10. ЯК ТА НАВІЩО ДАВАТИ ЧАЙОВІ.

Уявімо собі, стандартну ситуацію: готель в Туреччині, що працює за системою "все включено", вечір, бар, вздовж барної стійки натовп туристів, всі щось п'ють, хтось хоче ще і підкликає бармена, бажаючих, щоб їм налили кілька, однак бармен вибирає сам, кому налити і виходить, що деяким, досить просто, підняти руку з порожньою склянкою і бармен тут як тут, відразу наповнює склянку, а іншим доводиться чекати, поки їх помітять. А в чому різниця? Різниця в тому, що одні давали чайові барменові, а інші ні. Причому часто туристи з колишнього СРСР не дають чайових не з жадібності (зазвичай чайові не перевищують 2-10% від вартості туру), а вони просто не знають, що треба давати "на чай". Звідси і виникають прямо протилежні відгуки про якість сервісу в одному і тому ж готелі. Ми намагаємося інструктувати наших туристів перед поїздкою про те, кому, як і навіщо давати чайові. Так і виникла ідея цієї статті.
Що таке чайові?
Чайові – це Ваша добровільна винагорода обслуговуючому персоналу за вподобаний вам сервіс. Чайові зазвичай залишають після наданих послуг. Вони можуть як включатися в рахунок за послуги (звичайно 2-10% від рахунку), так і залишатись на ваш розсуд.
Навіщо і чому треба залишати чайові?
Залишаючи чайові, Ви висловлюєте подяку обслуговуючому персоналу. У багатьох країнах на курортах зарплата працівників готелів і ресторанів повністю йде на оплату проживання та харчування, а їхній дохід становлять тільки чайові. Крім того в багатьох країнах чайові обов'язково пробиваються через касу, а в деяких до того ж і не обкладаються податками. Це зроблено для того, щоб господар готелю чи ресторану міг оцінити якість роботи своїх співробітників - кому дають більше чайових, той значить краще працює і подобається відвідувачам (іноді навіть самі співробітники закладають свої гроші під виглядом чайових, щоб показати що вони добре працюють і їм дають "на чай"). Тому в інтересах працівників зробити так, щоб відвідувачам сподобався сервіс і отримати "на чай". Однак, якщо відвідувач ресторану або постоялець готелю не залишає чайових, його починають вважати скнарою і ніхто з персоналу не поспішає його обслуговувати.
Ось ми і підійшли до того, навіщо вам необхідно залишати чайові. Якщо Ви хочете, щоб Вас впізнавали, зустрічали з радістю і моментально реагували на ваші прохання, не пошкодуйте трошки грошей і дайте "на чай". Просто додайте суму чайових до вартості свого туру "на комфорт" і отримуйте від відпочинку задоволення - офіціанти в ресторані будуть намагатися вгадувати Ваші побажання і Вам не доведеться чекати, щоб на Вас звернули увагу та принесли замовлення, покоївки будуть прибирати у Вас в номері і міняти постільну білизну та рушники частіше, ніж належить по категорії готелю, крім того покоївки будуть викладати з рушників або рожевих пелюсток вам на ліжку лебедів, а для закоханих сердечка. В барі бармен обслуговуватиме Вас в першу чергу. На пляжі готелю Вас зустрічатимуть із радістю, підсуватимуть шезлонги і нахилятимуть парасольки так, як Вам зручно.
Кому і скільки залишати "на чай"?
Так як чайові це добровільна подяка, то і суму ви визначаєте самі. Є загальноприйняті розміри чайових. Зазвичай в міських барах, ресторанах і таксі залишають "на чай" суму, яка становить приблизно 5-10% від розміру рахунку. У деяких європейських країнах досить округлити суму рахунку вгору до цілого євро або десяти євро (у разі великого замовлення), але на великі чайові ніхто не образиться. Не залишайте занадто великих чайових - це ознака поганого тону, "нуворишества". Якщо ж ви взагалі не залишаєте "на чай", то цим ви показуєте, що Вам тут не сподобалося і сюди більше не повернетесь. Якщо ж відвідувач прийде знову, то його просто вважатимуть скнарою і відноситимуться відповідно.

В готелях, які працюють за системою "все включено", де Ви хоча, і не розраховуйтеся за їжу в ресторанах та напої в барах, чайові все таки давати бажано. Зазвичай, на чай залишають офіціантам в ресторанах, барменам, покоївкам і аніматорам. Так як, всі послуги входять у вартість туру і "живих" грошей Ви нікому не платите, то зазвичай на барній стійці і в ресторані висить ящик для чайових (на ньому або по-російськи написано "на чай" або по-англійськи "tip box") . Крім того, гроші можна залишати на столі офіціантові, на ліжку покоївці або зі словами "дякую" давати бармену. Сума чайових у готелях зазвичай не обговорюється, але краще давати трохи і частіше. Приміром набагато ефективніше щодня давати бармену по 1-2 $ (сума залежить від категорії готелю, в більш дорогих готелях краще трохи більше залишити "на чай") щодня, ніж дати 5 $ раз на тиждень. Також в готелях прийнято давати 0.5-2 $ на чай носильникові за те, що він заніс ваші речі в номер.
Як давати?
- Барменам і офіціантам зазвичай залишають на чай після того, як вони Вам принесуть решту. Зазвичай чайові залишаються на столі, причому куточок купюри придавлюється порожнім стаканом або чашкою.
- Покоївкам у готелі гроші зазвичай залишають на неприбраному ліжку або на журнальному столику. На журнальному столику купюри треба класти так, щоб куточок купюри був придавлений склянкою або чашкою. Однак покоївка може побоятися взяти гроші зі столу (це може бути розцінено як крадіжка), тому краще залишайте їй чайові на ліжку або давайте особисто, коли зустрінете в коридорі готелю.
- Таксистам зазвичай дається частина грошей на чай після того, як ви розрахувалися за поїздку і отримали здачу. Можна відмовитися від здачі.
- Коли їдете на екскурсію зазвичай прийнято давати "на чай" водієві автобуса. Після закінчення екскурсії при виході зазвичай дякують водієві та кладуть 1-2 $ в спеціальний ящик для чайових або на приладову панель автобусу.
Чайові або хабар?
В деяких випадках досить складно провести межу між чайовими і хабарами. Наприклад у турецьких і єгипетських готелях при вибраному розміщенні ROH (Run Of House - тип номера в готелі вибирається при заселенні) іноді має сенс дати 15-20 $ співробітнику готелю на рецепції, щоб отримати кращий номер з видом на море. Багато спірних випадків у готелі, часто вирішуються аналогічними "чайовими". Давати такі "чайові" чи ні вирішуєте ви, однак часто можна таким чином отримати номер з видом на море, доплачуючи набагато менше, ніж різниця між туром з розміщенням ROH і Sea View (вид на море).
Чого не слід робити
Ну, по-перше, запам'ятайте, що чайові це ваша добровільна подяка і те, що ви дали "на чай", ні до чого не
зобов'язує обслуговуючий персонал. Так, якщо до Вас не стали краще ставитись і швидше обслуговувати - НЕ скандальте і не кричіть, що ви їм дали чайових, а вони ні з місця. Краще більше не відвідуйте цей заклад.
По-друге, ні в якому разі не хаміть, коли даєте "на чай". Багато туристів (особливо з країн колишнього СРСР) люблять "пожартувати" і кинути в ящик для чайових дрібних білоруських грошей, фантиків від цукерок, етикетки від пляшок і тому подібний "сміття". Це хамство і так робити не слід.

Давати чи не давати чайові вирішувати Вам, однак аби відпочинок більше сподобався і щоб у Вас виникало менше нарікань на обслуговування у ресторанах і готелі, ми рекомендуємо не скупитися і давати "на чай".

11. СКІЛЬКИ І ЯКІ РІДИНИ МОЖНА ВЕЗТИ В РУЧНІЙ ПОКЛАЖІ В ЛІТАКУ?

1. Обсяг ємностей, що містять рідини, не повинен перевищувати 100 мл.
Тобто навіть якщо самої рідини всього 50 мл., ємність в якій вона знаходиться повинна вміщати не більше 100 мл. Для запобігання спірних ситуацій зі службою безпеки, рекомендується використовувати контейнери для рідини (тюбики, баночки і т.д.) де буде чітко зазначений їхній обсяг.

2. Всі ємності, повинні зберігатися в одній прозорій пластиковій упаковці. Багато авіакомпаній, вимагають щоб пакет був розміром приблизно 20 х 20 см. Сукупна ємність не повинна перевищувати 1 літр (тобто ви можете взяти в ручну поклажу 10 пляшечок об'ємом не більше 100 мл. кожна)

3. Кожен пасажир має право провозити тільки одну таку упаковку в своїй ручній поклажі.

4. Упаковку з ємностями, що містять рідини, необхідно окремо пред'явити на стійці контролю служби безпеки.

5. Дитяче харчування, яке може знадобитися під час польоту, можна не поміщати в пластикову упаковку, але його треба пред'явити службі безпеки. Будьте готові до того, що вас можуть попросити відкрити банки з дитячим харчуванням і спробувати вміст.

6. Медикаменти перевозити в ручній поклажі можна. Але зверніть увагу, якщо ліки містять наркотичні речовини або їхня велика кількість (кілька упаковок одного і того ж препарату), то можуть зажадати рецепт або довідку від лікаря.

7. До перевезення в ручній поклажі, заборонені аерозолі (наприклад пантенол-спрей), виключення складають тільки аерозолі, які необхідні в польоті за медичними показаннями, наприклад при астмі, але в цьому випадку, потрібен документ від лікаря або рецепт, що підтверджує діагноз.

8. На додаток до ручної поклажі, багато авіакомпаній дозволяють узяти з собою в салон літака такі предмети:
- Невелику дамську сумочку (у тому числі сумку для ноутбука);
- Пальто, шаль, плед або парасольку (крім парасольки-тростини);
- Ноутбук, фотоапарат (штатив зазвичай просять здавати в багаж, але деякі авіакомпанії дозволяють брати його в ручну поклажу, якщо в складеному стані його довжина не перевищує 60 см.) або бінокль.

 

Популярні напрямки

-         Словаччина

Курси валют

 

Отримувати новини

Невірний e-mail

 
Templates Joomla 1.5